Jakość komunikacji może wpływać na wartość firm
Dobra komunikacja z rynkiem sprawia, że firmy stają się bardziej przejrzyste i przewidywalne. To z kolei może się przekładać na ich wycenę – oceniają eksperci. Ich zdaniem warto jest zawczasu przygotowywać rynek również na niekorzystne wiadomości.
Piotr Cieślak, wiceprezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, uważa, że inwestorzy zdecydowanie lepiej postrzegają przedsiębiorstwa, które chcą się komunikować z rynkiem. – Im lepsza komunikacja, tym nierzadko lepiej zachowuje się kurs firmy, nawet wówczas, gdy znajdzie się ona w sytuacji kryzysowej.
Niezależnie od sytuacji inwestorzy cenią sobie bowiem szczerość i otwartość. Dobra komunikacja pozwala inwestorom na znacznie lepsze zrozumienie wydarzeń w spółce czy też perspektyw jej rozwoju – zaznacza Cieślak.
Więcej w GG Parkiet 24.03.2011