Oni już wiedzą jak komunikować się z inwestorem indywidualnym
Relacje inwestorskie z inwestorem indywidualnym były głównym tematem zorganizowanej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych konferencji, która odbyła się w sali notowań GPW w dniu 26 czerwca 2012 r.
Podczas wykładów przedstawiono sposoby budowania strategii RI oraz narzędzia wykorzystywane do budowania relacji inwestorskich skierowane do inwestorów indywidualnych. Zaprezentowano także charakterystykę inwestora indywidualnego, będącą wynikiem przeprowadzonego przez SII Ogólnopolskiego Badania Inwestorów. Uczestnicy poznali przykłady wymiernych i policzalnych korzyści dla spółek wynikających z prowadzenia konsekwentnych działań. Na zakończenie konferencji zaprezentowane zostały możliwości wykorzystania mediów społecznościowych do prowadzenia komunikacji z inwestorami oraz raportowanie finansowe przy użyciu standardu XBRL, którego wykorzystanie dynamicznie rozwija się w świecie, a w Polsce ma zastosowanie w sektorze bankowym.
„Polskie spółki publiczne, w odróżnieniu od tych z rynków rozwiniętych, często niedoceniają jeszcze znaczenia prawidłowej komunikacji z inwestorem indywidualnym. Tym bardziej cieszy obecność przedstawicieli sporej grupy emitentów na konferencji dedykowanej relacjom inwestorskim skierowanym do tej grupy akcjonariuszy. Miejmy nadzieję, że wprowadzą oni w życie zdobyte informacje i dołączą do awangardy spółek dobrze komunikujących się z drobnymi inwestorami. Takie spółki chcemy wyróżniać w programie „10 na 10 – komunikuj się skutecznie” – mówi Artur Rzepka, Wiceprezes SII.
Uczestnikami konferencji byli pracownicy działów relacji inwestorskich spółek giełdowych oraz pracownicy firm doradczych. Konferencja została zorganizowana przy współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych oraz Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych.
Konferencja „Relacje inwestorskie z inwestorem indywidualnym” była częścią programu „10 na 10 – komunikuj się skutecznie” realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Celem projektu jest upowszechnianie najlepszych standardów komunikacji z inwestorami indywidualnymi oraz promowanie spółek, dla których interakcja z nimi jest ważną częścią realizowanej strategii komunikacji.
Na IV kw. 2012 r. planowana jest kolejna konferencja z tego cyklu, tym razem międzynarodowa, z udziałem praktyków relacji inwestorskich z największych europejskich rynków.